Další videa najdete na mém YouTube kanále ZDE.
Na obrazse stále prosvítá podmalba.
Foto archiv: Na obrázku můžete vidět, že jsem provedla rozblokování obrazu (první barevnou vrstvu obrazu), kterou jsem si překryla podmalbu, ale částečně prosvítá. Tohle byl zrovna obraz (tématicky) u kterého se to vyloženě hodilo. Pokud bych ale malovala celou krajinu, kde je například také obloha, pak by toto prosvítání bylo spíše ke škodě (pokud by se nejednalo o oblohu při západu slunce).
Podmalba - ukázka obrázku, kde jsem podmalbu zakomponovala do postupu malby.
Podmalba a její absence - ukázka obrázku, kde jsem podmalbu naopak při postupu malby nezapojila.

Na obrázcích můžete vidět srovnání – vlevo je hotový obrázek, kde jsem zapojila také podmalbu. Vpravo je obrázek bez podmalby. Obrázek vlevo je tmavší, obrázek vpravo je světlý. Kdybych do obrázku vpravo zapojila podmalbu stejné barvy jako u obrázku vlevo, velmi bych si ztížila malbu oblohy a pozadí a střední vzdálenosti. Můžete tak vidět, že malba není vždy jen buď a nebo, záleží také na tom, co zrovna malujete.

Kategorie: Obecné

2 komentáře

Hana · 23. 7. 2025 v 9:25

Díky za přínosný článek. Osobně mám s akryly problém, že mi vadí taková ta jejich jakoby gumová finální podoba. máte tip na nějakou značku, která nepůsobí tak umělohmotně? díky.

    admin · 27. 7. 2025 v 15:31

    Nevím, jestli je to značkou, na paletě asi všechny akryly působí jako guma nebo plast po zaaschnutí. Já osobně používám Golden nebo Liquitex. Hodně záleží, co s nimi malujete, pokud používáte tenší vrstvy, pak barvy na obraze jako guma nepůsobí, Pokud děláte barevné hrubé pastovité nánosy, pak to tak může trošku působit. Pomoci se závěrečným vzhledem můžou také laky. Viděla jsem u umělců srovnání malbu akrylem i olejem – oboje po zalakování a nešel poznat rozdíl.

Napsat komentář

Zástupce avatara

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *